dijous, 14 de novembre del 2013

Tipus de Turbines

Tipus de Turbines:

1-Turbines d'Acció:
-Turbina Pelton: és una de les més eficients dels tipus de turbines hidràuliques.
La turbina Pelton s'anomena una turbina "d'acció", ja que l'element impulsor (normalment aigua) s'aplica directament sobre ella per a fer-la moure.
Al voltant de tot el rodet, hi ha els catúfols amb forma de cullera doble i que són d'una gran eficiència. L'aigua es fa arribar en la direcció més idònia cap a aquests àleps a una pressió altíssima a través d'uns injectors (amb una agulla interior que en regula el cabal). És el tipus de turbina més apropiada per a grans salts d'aigua i petits o mitjans cabals, com els que hi ha a les petites centrals hidroelèctriques del Pirineu, tot i que són capaces de generar potències gens menyspreables.
-Nessessita una altura elevada
-No nessessita molt de cabdal

2-Turbines de Reacció:
-Francis: va ser desenvolupada per James B. Francis. Es tracta d'una turbina de reacció de flux intern que combina conceptes tant de flux radial com de flux axial.
La turbina Francis és el que s'anomena una turbina "de reacció", ja que l'element impulsor (normalment aigua) s'aplica a través d'ella, i és la pròpia circulació de l'element impulsor allò que la fa moure.
Consta d'una part fixa, amb unes guies corbades anomenades deflectors (o distribuidor), i d'una part mòbil amb àleps, també corbats, anomenada rotor. La inclinació dels deflectors es pot regular per ajustar el cabal aplicat als àleps, regulant així la velocitat de la turbina.
És un tipus de turbina molt apropiat per salts mitjans-alts amb cabals mitjans, èssent capaces de produir potències elevadíssimes.
-Altura mijana.
-Cabdal mija.

-Kaplan: són turbines d'aigua de reacció de flux axial, amb un rodet que funciona de manera semblant a l'hèlix d'un vaixell. S'empren en salts de petita alçària. Les àmplies pales o àleps de la turbina són impulsades per aigua a alta pressió alliberada per una comporta.
L'aigua hi circula en el mateix sentit a l'eix. A més de poder regular la inclinació dels deflectors, també es pot regular la dels àleps del rotor, de manera que la turbina s'adapta a les necessitats de potència de cada moment. S'utilitza per a petits salts i grans cabals, com els dels embassaments.
Principals Característiques:
-No necessita molta altura (Altura baixa).
-Necessita molt de Cabdal.
-És la de major rendiment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada