dimarts, 14 de febrer del 2017

VISITA A L'ETSE DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA (Obtenció d'olis essencials)

El passat dia 24 de gener, els alumnes de 4 d'ESO i 1r de Batxillerat acudirem a una sèrie de tallers organitzats per l'ETSE de la Universitat de València, en el campus de Burjassot. Aquests tallers englobaven les assignatures d'informàtica, tecnologia industrial i química. Una vegada allí, abans d'anar-nos-en al taller que ens corresponia a cadascun, ens explicaren quines instal·lacions hi havia en aquest campus i quins graus impartien. Per a fer-ho ens posaren aquest vídeo, mentre una xica ens anava explicant. Una vegada acabada aquesta presentació, ja ens van portar al taller que ens havien assignat. A mi em va tocar el d'obtenció d'olis essencials.

Em van portar a un laboratori junt amb dos alumnes d'aquest institut i dos mes que venien del municipi de Cabanes (Castelló). A més, en el mateix laboratori, també estaven els alumnes del taller de gel de bany. Una vegada ja preparada amb la bata i els guants, la xica ens va explicar que és el que anàvem a fer. El procés consistia a extraure l'oli essencial de la llima, procedent de la seua corfa. També ens va explicar que aquestes corfes les proporcionava una empresa que treballava amb llimes, per tant eren reciclades.

El primer pas era triturar les corfes amb aigua destil·lada, després aquesta mescla la vam posar en un recipient on la vam calfar perquè formara el vapor. Aquest vapor passava per un tub de reg, on hi havia aigua gelada que condensava aquest vapor. A continuació l'aigua formada es posava dins d'un matràs, on a poc a poc anava separant-se l'aigua i l'oli. Quan ja teníem ple el matràs, vam separar les dos parts amb una clau que obria pas, i havíem d'anar de gota en gota fins que arribara la part de l'oli. En finalitzar aquest procés teníem la nostra essència, però no era una gran quantitat. Per aprofitar-la bé, la xica va posar alcohol i així fa fer com una espècie d'ambientador, que ens vam emportar a casa.
Una sorpresa que no m'esperava era que nosaltres a part d'emportar-nos el nostre ambientador, també ens vam emportar una botella amb el gel de bany que van fer els nostres companys de l'altre taller, i viceversa.

Sense cap dubte, ha sigut una molt bona experiència, ja que hem pogut posar en practica les explicacions que en algun moment hem rebut a classe, i en un ambient més professional.

Si voleu saber quins graus oferixen i amb mes informació, premeu la foto.