dijous, 10 de desembre del 2015

TURBINES HIDRÀULIQUES

Tipus de turbines hidràuliques:

-Turbines d'acció: Es diuen així quan la transformació de l'energia potencial en energia cinètica es produeix en els òrgans fixos anteriors al rodet (injectors o toveres). En conseqüència el rodet només rep energia cinètica. La pressió a l'entrada i sortida de les culleres (o àleps) és la mateixa i igual a l'atmosfèrica.

-Turbines de reacció: Es diu així quan es transforma l'energia potencial en cinètica íntegrament al rodet. Aquest rep només energia potencial. La pressió d'entrada és molt superior a la pressió del fluid a la sortida. Això passa en un aspersor. En la realitat no s'ha desenvolupat aquest tipus de turbina industrialment. Es diuen així encara que caldria considerar-les com un tipus mixt.

Funcionament:

Turbines d'acció:
Les turbines d'impulsió s'empren en situacions d'altura de caiguda d'aigua elevada. Les turbines Pelton tenen un nombre de fulls o cubetes (cangilones) relativament elevat, que s'empren per atrapar petits corrents d'aigua expelidas per una vàlvula d'agulla. Les turbines Turgo tenen una forma i un disseny similar a les turbines Pelton, excepte que dolls d'aigua colpegen les seves àleps en angles de aproximadament 20 graus. Les turbines de flux creuat s'usen en aplicacions amb un rang molt ampli d'altures de caiguda d'aigua i velocitats de flux.

Turbines de reacció:
Les turbines de reacció són més útils en aplicacions d'alta velocitat i caiguda d'aigua petita. Les turbines Francis es munten de tal manera que l'aigua flueix al llarg de l'eix radial de la turbina, mentre que les turbines d'hèlix freqüentment es munten en conques on el flux de l'aigua es realitza al llarg de l'eix de rotació. Les turbines d'hèlix són més adequades quan l'altura de la caiguda d'aigua és estable.

Classificació:

Les turbines es poden classificar de diverses maneres aquestes són:
1. Segons la direcció en què entra l'aigua:
· Turbines axials: l'aigua entra al rodet en la direcció de l'eix.
· Turbines radials: l'aigua entra en sentit radial, però l'aigua pot sortir en qualsevol direcció.
2. D'acord a la manera d'obrar de l'aigua:
· Turbines de raig o d'acció simple o directa.
· Turbines de sobrepressió o de reacció.
3. Segons la direcció de l'eix:
· Horitzontals.
· Verticals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada